УЧНЯМ


До занять допускаються учні, які пройшли медогляд та інструктаж з техніки безпеки.
             Критерії оцінювання учнів із фізичної культури

Оцінювання і перевірка знань, рухових умінь і навичок, техніки виконання фізичних вправ, навчальних нормативів і вимог навчальної програми є важливою складовою частиною навчально-виховного процесу. При оцінюванні результатів навчальної діяльності вчитель фізичної культури має враховувати рівень особистих досягнень учня

Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури може здійснюватися за такими видами діяльності:

1. Засвоєння техніки виконання фізичної вправи.
2. Виконання навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату).
3. Виконання навчальних завдань під час проведення уроку.
4. Засвоєння теоретико-методичних знань.


При цьому оцінка за виконання нормативу не є домінуючою під час здійснення тематичного, семестрового чи річного оцінювання.
Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовуються навчальні нормативи, які розроблено для кожного варіативного модуля. Контрольні навчальні нормативи є орієнтовними. Порядок їх проведення визначає вчитель відповідно до календарно-тематичного планування.
Оцінюючи навчальні нормативи з фізичної підготовленості, вчитель має дотримуватись таких вимог: 
1. Навчальні нормативи складають учні основної медичної групи, які на момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’я.
2. Кожній заліковій вправі має передувати спеціальна фізична підготовка (не менше як на двох заняттях).
3. Перед складанням нормативу вчитель проводить розминку, а після — відновлювальні вправи.

4. Учні мають можливість перескласти норматив на визначеному вчителем занятті.
5. Учитель зобов’язаний забезпечити безумовне дотримання правил і виконання вимог щодо безпеки під час здачі нормативів.

При оцінюванні навчальних досягнень з фізичної культури також враховуються: особисті досягнення школярів протягом навчального року; ступінь активності учнів на уроках; залучення учнів до занять фізичною культурою в позаурочний час; участь у спортивних змаганнях усіх рівнів. На основі зазначених показників учителі можуть застосовувати різноманітні системи нарахування «бонусних» балів. 
Критерії оцінювання навчальних досягнень 
Основними функціями оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури є контролююча, навчальна, діагностична і виховна.
Рівень навчальних досягнень (початковий, середній, достатній, високий) учитель визначає за показником навчального нормативу основної групи та за технічними показниками виконання рухової дії.
Головними вимогами під час виставлення балу за виконання рухових дій є комплексне оцінювання знань, техніки виконання фізичних вправ за сприятливих для учня умов та нормативних показників.
Обов’язковою умовою оцінювання є: здійснення особистісно-орієнтованого підходу (створення умов, що відповідають особливостям розвитку учня, рівню його фізичної підготовленості, стану здоров’я); своєчасне інформування учня про результати його навчальних досягнень  з коротким аналізом виконання ним рухових дій.
Протягом навчального року школярі виконують вправи орієнтовних рухових дій комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості (6 вправ упродовж року і 6 – наприкінці). Вони складаються з вправ, які характеризують прояви фізичних якостей.
Перед  закінченням  навчального року учні виконують, за вибором, 6 вправ обов’язкових комплексних тестів. Їх оцінювання здійснюється за сумою набраних балів. За кращий показник учень отримує  2 бали, за гірший – 1 бал. Нижчий показник не враховується. Таким чином, максимально учень може набрати 12 балів. 
Виконання вправ комплексних тестів протягом навчального року має діагностичну мету. Наприкінці навчального року в журналі виставляються бали як за обов’язкові, так і за орієнтовні комплексні тести оцінювання  стану фізичної підготовленості

Рівні навчальних досягнень учнів
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень




І
Початковий
1
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета, необхідні для розрізнення та виконання певних елементів фізичних вправ з допомогою вчителя
2
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом  на елементарному рівні, може розрізняти та виконувати окремі елементи фізичних вправ з допомогою вчителя
3
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом  на початковому рівні, розрізняє елементи техніки виконання фізичних вправ, може виконувати нормативний показник низького рівня





ІІ
Середній
4
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом  на рівні, вищому за початковий, розрізняє елементи техніки виконання фізичних вправ. Може виконувати більшість елементів фізичних вправ з незначними помилками
5
Учень (учениця) виявляє розуміння основних положень навчального матеріалу. Може виконувати технічно правильно окремі фізичні вправи, визначені навчальною програмою
6
Учень (учениця) виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу. Може з допомогою вчителя аналізувати і виправляти допущені помилки. Здатний виконувати окремі контрольні навчальні нормативи та вправи обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості, виконувати більшість елементів фізичних вправ з незначними помилками





ІІІ
Достатній
7
Учень (учениця) виявляє знання і розуміння більшої частини навчального матеріалу. Здатний застосовувати навчальний матеріал для виконання фізичних вправ, визначених навчальною програмою
8
Учень (учениця) має достатньо повні знання, вільно застосовує вивчений матеріал, уміє аналізувати допущені помилки й робити висновки.  Володіє технікою виконання фізичних вправ, виконує вправи обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості
9
Учень (учениця) вільно володіє навчальним матеріалом, уміло застосовує його на практиці. Виконує контрольні навчальні нормативи і вимоги, вправи для обовязкового повторення і домашніх завдань






ІV
Високий
10
Учень (учениця) має повні, глибокі знання, вміло володіє навчальним матеріалом, знає техніку  виконання фізичних вправ. Рівень умінь і навичок та фізичної підготовленості дає змогу якісно виконувати контрольні навчальні нормативи і вимоги
11
Учень (учениця) володіє узагальненими, міцними знаннями, технікою виконання  фізичних вправ. Уміло застосовує їх на практиці. Виконує контрольні навчальні нормативи і вимоги на високому рівні
12
Учень (учениця) має узагальнені, системні знання, інструктивні навички техніки виконання фізичних вправ та обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості

Вимоги безпеки під час проведення занять:
• Суворо дотримуватись вимог техніки безпеки на уроках фізкультури.
• На уроці фізкультури учні повинні бути одягнені тільки у спортивну  форму, яка завжди має бути чистою, нігті коротко обрізані, волосся      підібране.
• Взуття має бути з гумовою підошвою, має відповідати розміру, що носить учень.
• У місцях стрибків необхідно мати гімнастичні мати.
• Не виконувати вправи на приладах без страхування.
• Не стояти поблизу гімнастичного приладу під час виконання учнем вправ.
• При виконанні вправ поточним методом слідувати з інтервалом.
• При виконанні стрибків приземлення має бути м'яким з поступовим присіданням.
• Бути уважним при виконанні вправ, переходах від приладу до приладу.
• При поганому самопочутті, пошкодженнях, запамороченнях, болях в серці, печінці, шлунково-кишкових розладах терміново звертатись до викладача
.
• Носити на уроках фізкультури ланцюжки, обручки та годинники.
• Штовхати у спину учня, який біжить попереду.
• Підсідати під гравця, який вистрибує.
• Робити підніжки, чіплятися за форму.
• Переносити важкі прилади без дозволу вчителя.
• Змінювати висоту приладів без дозволу вчителя.

При виконанні стрибків приземлення має бути м'яким з поступовим присіданням.

• Бути уважним при виконанні вправ, переходах від приладу до приладу.
• При поганому самопочутті, пошкодженнях, запамороченнях, болях в серці, печінці, шлунково-кишкових розладах терміново звертатись до викладача.

Правила поведінки учнів у спортивному
залі та на спортивних майданчиках.

1Без дозволу вчителя учням забороняється заходити i перебувати в спортивному залі:
1.1. Учні заходять до спортивного залу, виходять на спортивний майданчик у спортивному взутті та спортивній формі, вiдповiдно до пори року i погодних умов. Заходити до спортивного залу у брудному взутті — забороняється.
1.2. Після дзвінка на урок по команді вчителя учні шикуються в спортивному залі, на спортмайданчику.
1.3. Без дозволу вчителя учням забороняється користуватися спортінвентарем.
1.4. Учням забороняється виконувати вправи на спортивних знаряддях без присутності та страхування вчителя, а також маючи на собі різного роду прикраси. Не дозволяється приносити речі, які не потрiбнi на уроці або заважають його проведенню.
1.5. Учні зобов’язані берегти шкільне спортивне обладнання та спортінвентар, не псувати його, не смітити, не приносити харчові продукти у спортзал.
1.6. Під час виконання вправ на спортивних знаряддях учні зобов’язані бути дисциплінованими, уважними, чітко виконувати вказівки вчителя.
1.7. Без команди вчителя не переходити від одного знаряддя до іншого.
1.8. Під час виконання вправ потоком необхідно дотримуватися дистанції, не штовхатися, не зупинятися, не ставити пiднiжок.
1.9. Під час проведення занять з метання не дозволяється перебувати в зоні кидка, не перетинати зону кидка. Не можна повертатися спиною до напрямку польоту об’єкта метання. Забороняється виконувати метання без дозволу i відому вчителя.
2. Під час виконання вправ на спортивних знаряддях необхідно перебувати на безпечній вiдстанi від місця виконання, не заважати один одному, дотримуватись правил техніки безпеки та санiтарно-гiгiєнiчних вимог.
2.1. Забороняється користуватися несправним спортивним інвентарем та обладнанням.
2.2. Учні повинні правильно виконувати i страхувати один одного під час виконання фізичних вправ та елементів.
2.3.Учні зобов’язані підтримувати чистоту та порядок у спортзалі, роздягальнях, на спортмайданчику.
3. Учні зобов’язані попередити вчителя:
а) про наявність документів щодо звільнення після хвороби;
б) про погане самопочуття;
в) про несправність спортивного обладнання;
г) про травмування під час уроку.
4. У разі отримання травми попередити вчителя
5. Після закінчення уроку учні прибирають робоче місце, організовано виходять зі спортивного залу й переодягаються.

Немає коментарів:

Дописати коментар